Ne străduim să vă ținem la curent cu legislația în vigoare, cu modificările ei și chiar și cu diversele proiecte lansate la nivel european, care țin de sănătatea și securitatea la locul de muncă. Din acest motiv am creat această secțiune de blog și noua secțiune de Legislație, unde puteți găsi toate articolele de lege pentru medicina muncii, securitatea și sănătate în muncă și situații de urgență.

Vă reamintim asta pentru că astăzi vom vorbi un pic despre Managementul de securitate și sănătate în muncă, iar cel mai important lucru pentru persoanele din organizația ta care se ocupă de protecția muncii este să fie, în primul rând, extrem de bine informate și la curent cu legile în vigoare.

Managementul de securitate și sănătate în muncă contribuie la susținerea unui loc de muncă sănătos și sigur, iar un management neglijent poate aduce după sine o încălcare a legislației muncii, care se sancționează cu amenzi usturătoare, dar și pericole grave de accidentare și chiar situații tragice.

Instituțiile statului contribuie, de asemenea, la sănătatea și siguranța la locul de muncă. Printre acestea se numără Ministerul Muncii prin instituțiile subordonate: Inspecția Muncii, Casa de Asigurări de Sănătate, Inspectoratele teritoriale de muncă și Ministerul Sănătății. Rolul acestor instituții este de a stabili, de a comunica și de a pune în aplicare legislația de securitate și sănătate la locul de muncă și de a ajuta organizațiile să implementeze managementul de securitate și sănătate în muncă.

Și pentru că nu putem vorbi de management fără să vorbim de un manager, persoana desemnată pentru a fi responsabilă SSM trebuie să fie bine informată și să fie capabilă să transmită informația relevantă mai departe. Revenim cu mai multe detalii privind atribuțiile acestei persoane într-un articol viitor.

Până atunci, nu uitați că puteți oricând să ne puneți întrebări pe site sau pe pagina noastră de Facebook, iar dacă lucrurile devin prea complicate pentru voi puteți apela oricând la serviciile noastre.

Foto via