Continuăm « Top 10 măsuri de protecţia muncii » cu următoarele măsuri de protecţia muncii pe care compania ta trebuie să le ia, pentru pentru a le asigura angajaţilor un mediu de lucru sănătos şi plăcut.

6. Dotare cu echipamente de protecţia muncii

echipamente protectia muncii

Dotarea cu echipamente de protecţia muncii este necesară şi aduce beneficii atât companiei, cât şi angajaţilor. Echipamentele de protecţia muncii contribuie în mod semnificativ la scăderea numărului de îmbolnăviri profesionale şi la micşorarea stresului fizic, atunci când sunt alese corect. Companiile (abilitate de Ministerul Muncii) care asigură dotarea cu echipamente de protecţia muncii, realizează o analiză a necesarului companiei Dvs. tocmai pentru ca fiecare angajat în parte să fie protejat corespunzător.

Dacă doriţi să achiziţionaţi echipamente de protecţia muncii vă invităm să accesaţi magazinul online Safelandia – echipamente de protecţia muncii!

7. Dotarea sediului cu stingătoare

stingatoare

Necesitatea stingătoarelor a devenit indiscutabilă pentru toate companiile, atât din punct de vedere legal, cât şi la nivel de responsabilitate faţă de colegii din companie. Dotarea sediului cu stingătoare trebuie realizată în funcţie de necesarul întocmit împreună cu compania abilitată să se ocupe de servicii de securitate şi sănătate în muncă, totodată respectându-se cerinţele legale. Se recomandă şi o verificare anuală a stingătoarelor de către persoane sau firme autorizate.

8. Dotarea sediului cu truse de prim ajutor

trusa de prim ajutor

Printre măsurile de SSM se numără şi dotarea sediului cu truse de prim ajutor în funcţie de numărul de locuri de muncă sau puncte de lucru. Desigur, existenţa truselor de prim ajutor trebuie să fie acompaniată de angajaţii pregătiţi să reacţioneze în caz de urgenţă.

În caz că nu ştiţi ce trebuie să conţină o trusă de prim ajutor vă invităm să consultaţi lista de componente a unei truse de prim ajutor Safelandia.

9. Dotare cu fişe de instruire

fisa instruire

Fişele de instruire individuală privind securitatea şi sănătatea în muncă pentru salariaţi pot fi puse la dispoziţia Dvs. fie de firma care se ocupă de întreg procesul de asigurare a securităţii şi sănătăţii în muncă a companiei Dvs., fie pot fi achiziţionate de la firme care comercializează fişe individuale de instructaj SSM sau fişe protecţia muncii.

10. Semnalizare de securitate

Semnalizare de securitate

Semnalizarea de securitate şi / sau de sănătate la locul de muncă este obligatorie pentru toate « persoanele fizice sau juridice la care activitatea se desfăşoară cu personal angajat pe bază de contract individual de muncă sau în condiţii prevăzute de lege ». Pe lângă obligativitatea acestora, trebuie menţionat şi beneficiul indicatoarelor de semnalizare care comunică angajaţilor şi vizitatorilor companiei pericolele la care sunt expuşi, avertizări şi mai mult decât atât: profesionalism şi grijă faţă de angajaţi. Astfel, se clădeşte reputaţia bună a companiei.

Foto 1: Echipamente de protecţia muncii

Foto 2: Stingătoare

Foto 3: Trusă de prim ajutor

Foto 4: Fişă instruire 

Foto 5: Semnalizare de securitate