safetyculture_large

Siguranța angajaților tăi ar trebui să fie una din prioritățile firmei tale. Această perspectivă trebuie să pornească chiar de la tine, în calitate de conducător al organizației, prin măsuri care să dezvolte o cultură a angajaților orientată către respectarea și asumarea normelor de protecție a muncii.

  1. Managenentul trebuie să fie implicat și responsabil pentru SSM și PSI

Dacă angajații tăi vor vedea o atitudine indiferentă a angajatorului față de normele SSM și PSI, vor avea și ei aceeași atitudine pe care o are managementul și nu vor considera că este o prioritate. Nu spunem să faci totul singur, poți apela oricând la firme specializate care să te ajute cu orice, de la dosare pănă la traininguri. Este nevoie ca tu să consideri că siguranța la locul de muncă este o prioritate căreia să îi acorzi timp, energie și fonduri.

  1. Stabilește, documentează și implementează proceduri

Asigură-te în primul rând că ai toate actele și toate hârtiile în ordine. Apoi ai girjă să comunici angajaților fiecare normă care este stabilită să îi protejeze într-un stil clar și ușor de înțeles.

  1. Traininguri

Pentru ca mesajul să ajungă la angajați investește în traininguri periodice, în exerciții și în simulări. Cu cât angajații tăi sunt mai familiarizați cu riscurile existente și normele în vigoare cu atât vor fi mai în siguranță.

  1. Responsabilizează-ți angajații

Pentru că siguranța la locul de muncă să rămână o prioritate trebuie să existe o echipă desemnată să se ocupe de implementarea normelor. Stabilește foarte clar cine sunt aceste persoane și setează câțiva indicatori de performanță pentru a monitoriza succesul acestei echipe.

  1. Premiază

Comportamentul corect și interesul ar trebui fie apreciate și răsplătite. Fie că e vorba de premii materiale, o zi liberă sau de recunoștere simbolică, orice gest care încurajează o cultură a siguranței la locul de muncă este binevenit.

Dacă ai nevoie de ajutor în stabilirea unor proceduri, te putem ajuta.

Foto via